Direktlänk till inlägg 20 januari 2013

v.20, semester och våran egen skidskola

Av Evelina Tangen - 20 januari 2013 17:45

Har inte skrivit på en vecka pga att det inte har gått att göra det från telefonen så här kommer lite uppdateringar ;)


I måndags gick jag in i v.20 och då är det "bara" halva tiden kvar, känns som en evighet. Måndag, tisdag och onsdag bestod av jobba som var förmiddag och så tidigt har jag inte gått upp på heöa tre månader så var extremt trött. Det blev även mycket tvättning, packning och stress för att hinna allt till torsdagen då vi skulle åka på minisemester.


Torsdag morgon var vi uppe med tuppen för att bli färdiga till våran minisemester till Branäs, vid elva tiden åkte vi och det var en bra bilresa. Ebba så mestadelen på film och var tyst som en mus. Vi åt i Sunne och sedan vidare till Torsby för att handla det som vi inte hade fått med hemifrån. Strax efter det var vi i Branäs och shit vilken stuga som jag hellre vill kalla ett hus. Skulle verkligen kunna tänka mig det själv här i Bäckefors;) Torsdagen bestod mest av mys, med en del godis.


Fredagen var det upp tidigt för att komma ut i backen, men lata som vi alla var kom vi väl inte ut förrän en 12-tiden. Ebba åkte sina första åk och hon tyckte det var superkul. Jag åkte en gång och kände att jag var lite för försiktig, så åkte tillbaka till barnbacken där Ebba åkte med Sebbe. Sedan mycket mer mys med film, godis och chips.


Lördagen var vi i backen lite snabbare än gårdagen och idag var Ebba jätte duktig,  åkte helt själv men det som hon inte ville/kunde lära sig var att svänga. Senare på eftermiddagen åkte jag med Sebbe, hans bror och tjej till after ski:n, så fick mif en slalom tur idag med. När det var över blev det hem till stugan för spelkväll.


Idag har det bara vart en massa mys hemma i Bäckefors. Underbart!


Btw Sebbe har fått känna sparkarna denna vecka.


         

 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina Tangen - 1 mars 2013 12:36

Ojoj nu har jag inte skrivit på ett bra tag, får försöka koma ikapp lite   Denna vecka har varit lite kaotisk må jag säga, men det är bara att bita ihop och köra vidare.   Söndagen slutade lite si så där med en febrig liten tjej igen och en h...

Av Evelina Tangen - 17 februari 2013 19:37

Igår var det nästan uppe med tuppen, Ebba var superpigg och jag var trött efter dålig nattsömn med mycket konstiga drömmar. Det blev en rejäl frukost med hela familjen för en gångs skull, det händer inte allt för ofta. Vid kvart i tio kom Thomas för ...

Av Evelina Tangen - 12 februari 2013 11:39


Idag fyller mih lilla tjej hela 3år och då är hon ju inte så liten längre, hon vill ju absolut inte att jag säger min lilla Ebba utan det ska vara STORA. Idag gick jag och Sebbe upp tidigare för att sjunga och lämna presenterna i sängen, men väcka he...

Av Evelina Tangen - 9 februari 2013 09:04

Denna vecka har varit en hel del natt jobb, och helt slut har jag vart när jag kommit hem från jobbet vid 7 på morgone. var som en klubbad säl när jag kom hem, hade nog helst velat sova hela dagarna. Sedan var jag hos MVC på onsdagen och allt så bra ...

Av Evelina Tangen - 4 februari 2013 13:17


Oj nu har det inte blivit skrivet på länge så kanske är dags :)   Har som sagt fått tillbaka graviditetsillamåendet men denna gång så kommer det lite då och då så mår riktigt bra emellanåt. Oftatst när jag ätit är det som värst, men det känns som...

Presentation


Väntar mitt andra barn med BF 10 juni sedan har jag min goa dotter Ebba 3år och självklart min Sambo Sebastian

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards