Direktlänk till inlägg 1 mars 2013

ojojoj

Av Evelina Tangen - 1 mars 2013 12:36

Ojoj nu har jag inte skrivit på ett bra tag, får försöka koma ikapp lite


Denna vecka har varit lite kaotisk må jag säga, men det är bara att bita ihop och köra vidare.


Söndagen slutade lite si så där med en febrig liten tjej igen och en haltande sambo. Så måndagen blev det köra Ebba till gammelfarmor och för Sebbes del blev det VC med foten. När vi först kom in in och läkaren skulle känna på foten så höll Sebbe på att ramla ur stolen, han hade nog ondare än vad han ville erkänna (dessa karlar) så det blev akuttid till röntgen, då var vi nästan helt hundra på att det va en skelettskada. Men denna gången hade han tur, det satt i musklerna i foten så det blev smärtstillande och sjukskrivning hela veckan för hans del.


Tisdagen blev det en del röjande uppe på vinden och bebisens rum för min del medans mina <3 ligger dåliga framför tvn. Men efter en stund så kände jag att jag började bli dålig. Så tog det lugnt fram tills jag skulle till Ed på VIP-kväll på frisersalongen. Då blev jag dålig igen och var dålig hela kvällen. La mig tidigt när jag kom hem för att kanske möjligtvis bli bra men nej.


Onsdagen var det dag för en trip till MVC och ta lite prover, höra hjärtljud osv allt såg bra ut men jag skulle hålla koll på min sammandragingar som bara blir obehagligare. När jag kom hem blev jag dålig igen och la mig för att sova (det råkade bli 2,5h) och skönt var det. Men illamåendet fanns kvar. Så då inser jag att det bara att välkomna graviditetsillamåendet igen och bita ihop.


Torsdag var vi bara hemma och tog det allmänt lugnt jag och min sjuklingar, Ebbas feber har försvunnit men är fortfarande hostig och förkyld.


Och idag var vi tvungna att gå upp tidigt igen för att köra Sebbe till Ed som skulle vidare för att tatuera sig, så vem vet vad han kommer hem med på kroppen idag ;) Efter vi lämpat av honom åkte vi för en tidig fika hos syster så Ebba fick träffa lilla kusin vitamin och roligt hade dom ialla fall. Nu ligger vi två som klubbade sälar framför Tv och dator, men mysigt har vi. Ikväll blir det fredagsmys med taccos, chips och godis.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina Tangen - 17 februari 2013 19:37

Igår var det nästan uppe med tuppen, Ebba var superpigg och jag var trött efter dålig nattsömn med mycket konstiga drömmar. Det blev en rejäl frukost med hela familjen för en gångs skull, det händer inte allt för ofta. Vid kvart i tio kom Thomas för ...

Av Evelina Tangen - 12 februari 2013 11:39


Idag fyller mih lilla tjej hela 3år och då är hon ju inte så liten längre, hon vill ju absolut inte att jag säger min lilla Ebba utan det ska vara STORA. Idag gick jag och Sebbe upp tidigare för att sjunga och lämna presenterna i sängen, men väcka he...

Av Evelina Tangen - 9 februari 2013 09:04

Denna vecka har varit en hel del natt jobb, och helt slut har jag vart när jag kommit hem från jobbet vid 7 på morgone. var som en klubbad säl när jag kom hem, hade nog helst velat sova hela dagarna. Sedan var jag hos MVC på onsdagen och allt så bra ...

Av Evelina Tangen - 4 februari 2013 13:17


Oj nu har det inte blivit skrivet på länge så kanske är dags :)   Har som sagt fått tillbaka graviditetsillamåendet men denna gång så kommer det lite då och då så mår riktigt bra emellanåt. Oftatst när jag ätit är det som värst, men det känns som...

Av Evelina Tangen - 26 januari 2013 18:57

Igår var nog värsta dagen på länge, började få ont i magen igen (magsjuka kan det ju inte vara igen eftersom jag hade det i början av veckan) och blev lite skraj att graviditetsillamåendet var tillbaka. gick och la mig vid 21.30 tiden och hade super ...

Presentation


Väntar mitt andra barn med BF 10 juni sedan har jag min goa dotter Ebba 3år och självklart min Sambo Sebastian

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards